Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin Herrlin - 30 oktober 2009 20:04

HAPPY HALLOWEEN!!!


önskar vi alla er som läser med

en himmasnickrad halloween korg!

 i helgen blir det inget bygge :-(  vi ska hjälpa till på Hulténs julmarknad :-)


 


 

Av Elin Herrlin - 26 oktober 2009 17:07

Ville bara tacka alla för fina kommentarer o gästboksinlägg, fortsätt

i den stilen Flört

Verkligen jättekul att så många följer bloggen !

 

Elin & Joakim

 

  

 

Av Elin Herrlin - 25 oktober 2009 13:26


Ja, en bild säger mer än tusen ord...hmm*



 

* och jag som trodde att jocke jobbade när han är därute på kvällarna...

Av Elin Herrlin - 25 oktober 2009 13:08

En viktig del av huset är ju såklart plattan och i Fredags

blev den gjuten! Vädergudarna kunde inte varit snällare

och lät det vara uppehåll under förmiddagen när de höll

på att gjuta och de har fixat regn fre kväll, lördag o idag

söndag så vi har sluppit att stå o vattna den själva, då den

inte får torka för snabbt Skrattande Ibland har man bara tur!

Enligt experterna (jocke) ser allt bra ut både på huset o stallet, och

jag tycker helt klart att det är den finaste plattan som någonsin

skådats! Tungan ute

Lena o jag var därute på besök idag i regnet. Jocke o Nenne ritar

ut linjer för väggar mm

Nästa steg är "att sätta lite stål" som jocke så bra (?) uttryckte det,

sedan ska det äntligen byggas på höjden!!! Spännande!

Och nu till bilderna - just alla dessa bilder vill jag tillängna en viss

fyllekaja(inga namn nämda...) som tyckte att det minsann skulle

vara fler bilder på bloggen och inga inlägg utan...så varsågoda!Glad


" Huset "

 


" Stallet "



                     Nenne in action                      Jocke-  Hmm..stämmer detta??

            


                                             Lena i "vardagsrummet"

                               


                 Leverans av äggamackor, kaffe, kakor samt snus! Tänk vilken

                                         tur att han har mig! hihihi

                  


Av Elin Herrlin - 22 oktober 2009 19:33

Så nu kommer äntligen bilderna på containern Skrattande inte mycket att

se men väldigt viktig för oss, så vi kan förvara våra bygg grejor

säkert på tomten!

I morgon händer en stor grej på bygget, nämligen -

GJUTNING av PLATTAN!

Jocke ska vara där på förmiddagen o se så att det går rätt till Flört

Bilder utlovas till helgen!!


Elin


Conny Container rymmer mycket :-)

 

Nästan klart för gjutning

 

Vem som helst blir trött av att bygga hus o lill-snickaren sov en

god tupplur efter en hel dags jobb!

(Notera snickarbyxorna med tillhörande bälte o riktiga knäskydd!)

 

Av Elin Herrlin - 21 oktober 2009 11:38

Såg ett reportage i en tidning för ett tag sedan hemma hos kändis kocken Melker,

där var massa bilder på hans kök o fasnade direkt för han underbara spis!! Tänkte

wow en sån skulle man ha, men glömde berätta det  o visa bilden för jocke..

Döm av min förvåning när jag kommer hem häromdagen o hittar jocke i soffan

med en katalog - Ja, just det, med samma spis som jag sett i tidningen!!!

Han tyckte oxå att de var fantastiskt fina o hade beställt en katalog på nätet!

Vi gick snabbt in på deras hemsida för att kolla på priser - Ugh! tja, de kostar inte

som en vanlig spis ialla fall(bara 30 000:- mer), men sen är den ju inte som alla

andra spisar heller.

Mirakel kan ju ske o lyckan hade varit gjord om det nu blir en sådan.

Tur att vi har samma smak när det gäller vissa grejer iallafall  Skrattande


Elin


Oj, vad jag skulle laga fin mat och ta hand om dig om du bodde hos oss kära

ILVE spis ...haha :-)


 



Av Elin Herrlin - 19 oktober 2009 11:14

Kom på att jag varit lite tjatig på mannen förra veckan när det var

så kallt, när jag kom ut till tomten hade han varken mössa eller

vantar o det var minusgrader ute...Jag sa till honom att han inte

gör så mycket nytta när han ligger sjuk hemma- och mycket riktigt

i slutet på förra veckan låg han i frossa på nätterna o hade såå ont

i halsen. Jag vill inte var en tjatig "extramamma" utan bara vara

snäll, men -vad var det jag sa???

Efter många liter honungsvatten,stepcils,mucoangin samt alvedon

har han blivit bättre och som tur e har han kunnat jobba endå

men så har han oxå börjat att ha både mössa o vantar på sig därute Skrattande


****mission completed****


Elin

Av Elin Herrlin - 18 oktober 2009 09:54

Igår kom då den efterlängtade boden samt containern med alla

grejor Joakim har sparat till bygget. Snällt av Henrik att ställa

upp o köra!Tack! När vi var där ute hade bara boden kommit så

därför har jag inga bilder på containern.

Som sagt kom Ingvar med Emmy o Karl o vi åkte till skattkammarön

i Lund - De tyckte att det var jätteroligt som tur var, o den lille var helt

slut o somnade i bilen på väg hem.

Även idag har jag äran att passa dem eftersom Ingvar är så snäll och

hjälper till idag med! Snart ska vi köra en sväng till Burlöv så att vi har

något att göra idag!


Elin


UTE I KYLAN PÅ TOMTEN :


 

 

 

 


INNE I VÄRMEN PÅ SKATTKAMMARÖN :


   




Skapa flashcards